Na nas se je obrnila gospa, ki nam je opisala svojo izkušnjo z eno od zavarovalnic. Ljudje dobimo različne ponudbe, a primer kot je ta, se ni zgodil prvič, žal se dogaja vse preveč pogosto. Odločili smo se, da ga delimo z vami, saj želimo, da se ljudje zavedajo, da to preprosto ni prav! Za mnenje o situaciji stranke smo prosili osebnega finančnega svetovalca Miho Gumilarja.
Moja izkušnja s slovensko zavarovalnico
“V letu 2003 sva z možem sklenila življenjsko zavarovanje pri eni od slovenskih zavarovalnic, ki je takrat ponujala zavarovanja preko svojih zastopnikov. Izgledalo je super. Človek je prišel na dom, imel s sabo vse papirje in prijazno predstavil produkt, ki ga je takrat tržila zavarovalnica. Seveda se mi je zdelo v redu, da se življenjsko zavarujeva, sploh ker sva se leto nazaj poročila in si začela ustvarjati družino. Poleg tega, da sva zavarovana, če se kateremu kaj zgodi, pa bova še nekaj privarčevala. Odločila sva se za najnižji znesek in zadevo podpisala za 30 let. Fino! To sva uredila in zdaj glede tega nimava več skrbi, čez 30 let pa bo na razpolago kar nekaj denarja.
Na vse skupaj sva pozabila vse do leta 2016. Takrat se je najavil nov predstavnik zavarovalnice, češ da imava pri njih sklenjeno življenjsko zavarovanje in da bi se rad oglasil, ker so nekaj posodabljali. OK, ni problema. Ko je prišel, je imel s sabo vse dokumente in prijazno razložil, da so posodabljali police in zadevo predstavil v smislu, da se ne bo za naju nič spremenilo, ker bomo samo posodobili police. Še vedno sem naivno verjela, da bo vse uredil tako, da bova imela najmanj dela in da bo življenjsko zavarovanje teklo naprej. Podpisala sva dokumente. Tukaj priznam, da sem naredila napako, saj sem verjela vsemu, kar je povedal in nisem niti brala vsega, kar sva podpisala. Danes se sprašujem, če bi bilo kaj drugače, če bi prebrala tudi drobni tisk. Nisem prepričana, da bi ugotovila da ni vse tako kot je bilo slišati. Verjetno bi še danes mislila, da je vse v redu, če mi ne bi sodelavka iz službe (za kar ji bom večno hvaležna), omogočila, da mi neodvisni finančni svetovalci pregledajo obstoječa zavarovanja in varčevanja.
Kakšen šok! Vse, za kar sem mislila, da je v redu, se je izkazalo za slabo. Tudi življenjsko zavarovanje pri omenjeni zavarovalnici. Iz ene police sta nastali dve in kar je najhujše, moje zavarovanje ni teklo od leta 2003, kot je bilo razumljeno na podlagi razlage predstavnika zavarovalnice (z vašo polico se ne bo zgodilo nič, samo posodobili jo bomo), ampak sem z letom 2016 sklenila novo zavarovanje! In tako sem od leta 2016 do danes s svojim mesečnim pologom plačevala samo stroške za zavarovalnico! Celoten znesek, ki je bil privarčevan do leta 2016, pa je na drugi polici naložen kot enkratni polog.
In če želim zaključiti zgodbo? Ni problema: 8,5% davek + 5% izstopnih stroškov. Ampak, ni važno. Samo da bo čimprej konec. Kar je bilo, je bilo. Saj pravijo, da se na napakah največ naučimo. Žal mi je samo, da nisem že prej svojih finančnih zadev zaupala tistim, ki se na to spoznajo. In ja, tako kot nam je logično, da plačamo za storitev, za katero nismo usposobljeni (npr. frizer, avtomehanik, vodovodar …), bi nam moralo biti logično tudi, da je neodvisno svetovanje glede upravljanja s premoženjem storitev, ki na koncu več kot poplača vloženi denar,” nam je svojo zgodbo predstavila razočarana Slovenka.
Izgubljamo tudi več 10 tisoč evrov!
Za mnenje oziroma komentar smo prosili Miho Gumilarja, osebnega finančnega svetovalca, ki pravi: “Navedena izkušnja stranke je žal samo ena izmed zgodb, s katerimi se v naši praksi prepogosto srečujemo. Lepo kaže na to, kakšno ceno v resnici lahko (na podlagi prekomernega zaupanja) premalo poučeni plačamo s sprejemanjem lastnih odločitev na področju osebnih financ, ki so sicer tako zelo občutljiva ter pomembna tema. Konec koncev celo aktivno delovno dobo delamo za to, da bi na koncu imeli dovolj za denarja življenje po upokojitvi? Pa se bo to zares tudi zgodilo?”
Kot ugotavlja osebni finančni svetovalec, v večini primerov žal temu ne bo tako. “Odločitve glede nakupa oz. sklenitve kateregakoli finančnega produkta (pa naj bo to varčevanje, zavarovanje, naložba ali pa kredit), nam po naših izkušnjah dolgoročno lahko zelo hitro iz naših denarnic po nepotrebnem odnesejo več tisoč evrov. Pri višjih zneskih in daljših dobah produktov pa celo več 10.000 evrov in pri najzahtevnejših zneskih tudi več kot 100.000 evrov! Takšni odmiki od načrtovanih ciljev pa nam bodo v večini primerov onemogočili doseganje le- teh.”
Več podobnih produktov, a noben primeren zanjo
Žal pa je to le del zgodbe omenjene stranke. Tudi če pustimo ob strani, da ni imela jasno razdelanih dolgoročnih ciljev in posledično nobenih pripravljenih finančnih načrtov za doseganje le- teh (kar je sicer temeljna napaka na področju urejanja osebnih financ), je imela več podobnih produktov in skoraj noben od njih ji ni bil prav nič pisan na kožo, ugotavlja Miha Gumilar. “Po eni strani je skoraj pri vseh varčevanjih plačevala občutno previsoke stroške, za katere vemo, da nam znižujejo naše dolgoročne donose. Po drugi strani pa ji njena zavarovanja v primeru kakšne hude situacije ne bi omogočala niti približno ustrezne finančne podpore. In kdo bi bil na koncu za vse skupaj odgovoren? Stranka sama, saj je vendar podpisala prejem splošnih pogojev, katerih posledice povprečni Slovenec tudi ob podrobnejšem branju ne bi prav dobro razumel.”
Takšne in podobne vsakodnevne zgodbe potrjujejo dejstvo, da se taki in podobni nategi dogajajo vedno pogosteje, saj k nam prihaja vedno več ljudi po pomoč. Žalostno je le to, da še vedno večina Slovencev raje gasi požar (ko že izgubijo precej premoženja), kot, da bi ukrepali preden sprejmejo življenjsko pomembno odločitev, kar bi jih stalo manj, tako finančno kot psihično.
Preverite, kakšno življenjsko zavarovanje imate sklenjeno danes, preden bo prepozno in ne šele čez 15 ali 30 let.
Miha Gumilar, osebni finančni svetovalec