BFCM: Ste pripravljeni na jutri?

bfcm

Zdi se, da so trgovci vsako leto bolj vešči pri oblikovanju svojih BFCM vab, ki neusmiljeno lovijo naše denarnice. BFCM, ta uvoženi ameriški nakupovalni spektakel, je za prodajalce neke vrste ‘zgodnji božič’, za nas pa je to idealna priložnost za praznjenje denarnice že en mesec pred obdarovalnim festivalom leta

Oglejmo si nekaj osupljivih statističnih podatkov ter preglejmo prakse, s katerimi nas ujamejo v trgovske mreže.Preverite pa tudi top 4 rnasvete, da iz BFCM odkorakate kot zmagovalci.

Kaj je BFCM?

BFCM je akronim, ki označuje Black Friday & Cyber Monday. V Sloveniji ju poznamo kot črni petek in kibernetski ponedeljek. Preden se je izraz “črni petek” prelevil v simbol nizkih cen in hord nakupovalnih entuziastov, je označeval precej manj veselo obdobje – borzni zlom leta 1869.

Kdo dejansko pridobi z BFCM?

Lani so ameriški potrošniki pod vplivom BFCM norije zapravili več kot bajnih 11 milijard dolarjev med kibernetskim ponedeljkom in dodatnih 9,12 milijarde dolarjev na črni petek. In ti ogromni številki sta za 5,8 % oziroma 2,3 % presegli zaslužek iz leta 2021. Skupno je BFCM 2022 ustvaril kar 211,7 milijarde dolarjev prihodkov, kar je za 2,5 % več kot leta 2021. Na globalni ravni pa je kibernetski teden prinesel 281 milijard dolarjev prihodkov, kar pomeni 2-odstotno povečanje v primerjavi z letom prej.

Statistika (in zdrava pamet) sta si enotni - trgovci.

Črni petek

Napoved za letošnje leto?

Kljub gospodarski negotovosti analitiki za BFCM 2023 napovedujejo 4,5-odstotno rast maloprodaje. Na podlagi lanskih podatkov se zdi, da bo črni petek tudi letos kraljeval med prazničnimi prodajnimi dogodki, vendar mu kibernetski ponedeljek diha za ovratnik. Poleg tega se pričakuje, da bo mediana povprečne vrednosti naročila med letošnjim BFCM še višja.

Kupi zdaj, plačaj kasneje.
Kupi na spletu, prevzemi v trgovini.
Enostavno vračilo.
Košarica vas čaka.
Kupi reciklirano!

Igra brez zmagovalcev

BFCM je za trgovce zlata jama, ki bi jo bilo nesmiselno pustiti nedotaknjeno. Trgovci to obdobje izkoristijo do potankosti, in se nanj pripravljajo vedno bolje in vedno prej. Cilj BFCM ni, da potrošnik čim več prihrani, temveč da čim več zapravi.

In v doseganju tega cilja so trgovci vedno bolj uspešni. Kar pomeni zgolj to, da smo potrošniki v doseganju varčevalnega cilja vedno slabši.

Da v tem dogodku ne boste potegnili kratke ravno vi, vas moramo pripraviti na nepotrebno potrošnjo pravočasno. In to je danes. Če ne že včeraj.

4 BFCM zdrave navade

Če želite iz prihajajočega črnega petka in kibernetskega ponedeljka odkorakati kot zmagovalci, ne pa kot žrtve trgovskih zvijač, si privoščite naslednje nasvete.

1. Na (dejanski!) lov za aktualnimi kuponi!

Meta (bolj znana kot Facebook) je vaš novi najboljši prijatelj pri iskanju ugodnosti. Omogoča vam vpogled v vse oglase, ki so bili kdajkoli objavljeni, kar pomeni, da lahko z nekaj kliki odkrijete morebitne kupone ali popuste za svoje priljubljene znamke.

Izberite želeno državo in vašo izbrano trgovino, in pred vami se bo odprl seznam vseh oglasov, kjer lahko najdete ugodnosti za bolj prijetno in prihrankom bogato nakupovalno izkušnjo.

In to je rezultat!

2. Popolni par: Rakuten + BFCM = vrnjeni denar za vaš nakup

Rakuten ni le eksotično ime, ampak tudi vaša vstopnica za prihranke med BFCM! Ta spletna platforma za cashback (vrnitev dela kupnine) je kot nalašč za vse, ki želite ob nakupovanju nekaj prihraniti.

Kako deluje? Preprosto! Preden opravite nakup v spletni trgovini, obiščite Rakuten, poiščite trgovino in kliknite na povezavo. Opravite nakup kot običajno, in delež kupnine se vrne na vaš Rakuten račun. Tako lahko med BFCM pridobite nazaj delček svojega težko prisluženega denarja, medtem ko se veselite novih pridobitev. In ne pozabite, mnoge trgovine med BFCM ponujajo dodatne cashback ponudbe preko Rakuten-a, kar pomeni še več prihrankov za vas!

Cilj BFCM ni, da potrošnik čim več prihrani, temveč da čim več zapravi.

3. Nakupovalni seznam: vaša obramba pred impulzivnimi nakupi

Začnite svojo BFCM pustolovščino pripravljeni – sestavite seznam predmetov, ki jih nameravate ali želite kupiti vsaj en mesec vnaprej.

Za nakupovanje v fizičnih trgovinah

Naredite fotografijo cene izdelka pred BFCM norijo. Le tako boste imeli dokaz, če trgovci pred prazničnim obdobjem cenovno “napihnejo” izdelke, da lahko nato ponudijo “senzacionalne” popuste. Ne padite na trik “velike razprodaje”, ko pa v resnici plačate enako ali celo več!

Za spletno nakupovanje

V svoje priljubljene spletne trgovine dodajte izdelke v košarico in jih pustite čakati. Trgovci so namreč pravi mojstri “re-marketing” čarovnij in občasno nagradijo vašo neodločnost (ali “pozabljivost”) z dodatnimi popusti na zapuščene košarice.

3. Ali lahko izdelek vrnete? Preverite pravočasno.

Preden pritisnete gumb za nakup, se seznanite s pravili vračanja in zamenjave v trgovinah, kjer nakupujete. Nikoli ne veste, kdaj boste morali vrniti tisto “popolno” jakno, ki se je izkazala za dve številki premajhno. Preverite tudi, ali trgovine ponujajo politiko prilagajanja cen – to je vaša zavarovalna polica, če se cena izdelka, ki ste ga kupili, v določenem obdobju zniža. Tako ne boste le privarčevali nekaj denarja, ampak boste obdržali tudi svojo sanjsko jakno!

Vsak dan je lahko ‘črni petek’ ali “Kako ostati finančno fit v praznični sezoni?”

Mesec december je tik pred vrati, in kot finančno ozaveščeni junaki, ga že vnaprej načrtujemo. Dobro načrtovanje bo v vašo denarnico prineslo več prihrankov kot katerikoli akcijski popust trgovcev, podprt z marketinškimi stroji, ki imajo en sam cilj: spodbuditi, da kupite več.

Osredotočite se na nakup izdelkov, ki jih resnično potrebujete.

Z vsakim nakupom se vprašajte, ali izdelek dodaja vrednost vašemu življenju ali rešuje določen problem. Tako boste preprečili nepotrebno zapravljanje in finančne skrbi v prihodnjih mesecih. Vstop v novo leto z zdravo denarnico ni le finančno modro, ampak tudi psihološko osvobajajoče.

"Ne gre samo za črni petek ... ali kibernetski ponedeljek. Obstaja tudi Tvoj torek in Super sreda ... vsak dan lahko prinaša svojo mamljivo ponudbo, ki nas zlahka odnese, če v potrošnjo ne vstopamo premišljeno. A z malo načrtovanja lahko preoblikujemo vsak dan v priložnost za pametno nakupovanje."

Na koncu dneva naj bodo vaše finančne odločitve vodene z zavedanjem in načrtovanjem, ne pa z vročičnim klikanjem in impulzivnim nakupovanjem. In ne pozabite, prava vrednost praznikov ni v stvareh, ki jih kupimo, ampak v času, ki ga preživimo z ljubljenimi.

PRVEGA ČASTIMO MI!

Zakaj bi se soočali s finančnimi dilemami sami? Zaupajte našim strokovnjakom in skupaj bomo dosegli najboljše rezultate. Prijavite se na posvet pri svojem osebnem finančnem svetovalcu zdaj!
Kdor deli, znanje podari.
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp